Rada Programowa


Katarzyna Rakowska

Antyfaszystka, feministka, doktorantka w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego, członkini związku zawodowego Inicjatywa Pracownicza. Prowadzi badania na temat ograniczenia prawa do strajku. Jest członkinią Rady Konsultacyjnej Funduszu Feministycznego; przewodnicząca Rady Programowej Fundacji Camera Femina.



Monika Borys

Kulturoznawczyni, doktorantka w Szkole Doktorskiej Nauk Humanistycznych na Uniwersytecie Warszawskim. Naukowo zajmuje się kulturą wizualną lat 90. i rezprezentacjami klas ludowych w czasie transformacji. Autorka książki „Polski bajer. Disco polo i lata 90.” (2019). Publikowała artykuły i eseje m.in. w „Praktyce Teoretycznej”, „Widoku. Teoriach i Praktykach Kultury Wizualnej” oraz w „Dwutygodniku.” Pochodzi z Podlasia, mieszka w Warszawie.



Zofia Krawiec

Pisarka, artystka, kuratorka i dziennikarka kulturalna. Autorka książki „Miłosny Performans” (2016). Kuratorka wystawy pod tym samym tytułem („Miłosny Performans”, Galeria Labirynt i BWA Tarnów). Współkuratorowała wystawę „140 uderzeń na minutę” w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie (2017). Kuratorka wystawy „Na pozór silna dziewczyna, a w środku ledwo się trzyma” w przestrzeni Lokal_30 (2018). Zapoczątkowała na polskim gruncie dyskusję dotyczącą teorii selfie-feminizmu, czyli zjawiska, zgodnie z którym kobiety używają nowych mediów, jako nowych narzędzi w walce o swoją podmiotowość. Autorka instagramowego projektu feministycznego pt. „Nuerotic girl”, którego jednym z celów jest ujawnianie zakorzenionych w społeczeństwie stereotypów, do których sprowadzane są młode dziewczyny. Jej aktywność w internecie wywołała falę hejtu. Cybernienawiść, która wymierzana jest w młode kobiety, stała się jednym z tematów podejmowanych przez nią w działaniach artystycznych. Reżyserka, scenarzystka i odtwórczyni jednej z głównych ról serialu artystycznego „Łatwo płonę” (2019) zrealizowanego we współpracy z Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski.



Marta Dzido

Pisarka, reżyserka. Debiutowała w wieku lat 16, publikując utwory prozatorskie w czasopismach. Autorka powieści „Ślad po mamie” (2003), „Małż” (2005), powieści hipertekstowej „Matrioszka” (2013), książki reporterskiej „Kobiety Solidarności” (2016), powieści „Frajda” (2018) oraz tekstów drukowanych w antologiach. Publikowała m.in. w „Dużym Formacie”, „Lampie”, „Ha!arcie”, „Przekroju”, „Magyar Lettre Internationale”, „Radarze”, „Jahrbuch Polen”, „Art&Business”, „Obiegu”, „Miesięczniku Znak”. Stypendystka programów i rezydencji literackich, absolwentka  PWSFTviT w Łodzi. Autorka zdjęć do filmu dokumentalnego „Podziemne państwo kobiet” (2009). Jako scenarzystka oraz współreżyserka i współproducentka (z Piotrem Śliwowskim) zrealizowała dokumenty: „Paktofonika – hip-hopowa podróż do przeszłości” (2009), „Downtown – Miasto Downów” (2010), „Solidarność według kobiet” (2014), oraz „Siłaczki” (2018). Znalazła się wśród pięciu finalistek akcji „Kobiety Kobietom” oraz na liście 50 Śmiałych Kobiet 2018” Wysokich Obcasów. Nagrodzona Hollywood Eagle Documentary Award, Beyond Borders – Krzysztof Kieślowski Award, specjalna nagrodą Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. Za powieść „Frajda” uhonorowana w roku 2019 Europejską Nagrodą Literacką (European Union Prize for Literature). 

Strona autorska: martadzido.com